Sunday, August 1, 2010

PERLU BOIKOT KEDAI MAKAN ?


Customer always right...customer is the king...inilah ungkapan yang sepatutnya diperhalusi oleh peniaga didalam erti perkhidmatan terhadap pelanggan. Kenapa begitu ? wang ringgit adalah datangnya dari pelanggan. Tanpa pelanggan siapalah peniaga?

Konsep layan diri merupakan satu inovasi didalam perniagaan makanan dan ianya sudah tentu memudahkan peniaga dan seterusnya mengurangkan kos mereka. Susulan dari itu, harga makanan patut diturunkan kerana ianya sedikit sebanyak menyusahkan pelanggan. Adakah peniaga menurunkan harga? Perlukah pengguna menggunakan kuasa sebagai pengguna agar peniaga benar-benar faham konsep ini?


Kita kadang-kadang diperlekehkan oleh peniaga dengan memberi perkhidmatan yang tidak efisien, terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan makanan, malah terpaksa menunggu lama untuk membayar harga makanan. Kenapa perkara ini berlaku? tepuk dada, tanya selera......

No comments:

Post a Comment